Projektowanie standów

April 19th, 2018
Projektowanie standów

Jako grafik reklamowy śmiało mogę stwierdzić, że bardzo lubię swoja pracę. Tworzenie nowych rzeczy, myślenie nad nowymi pomysłami sprawia mi naprawdę wielką satysfakcję. Czasem ludzie mają tak, że pracują bo muszą, jednak wcale nie lubią tego, co muszą wykonywać na co dzień. Ja śmiało mogę stwierdzić, że zajmowanie się grafiką reklamową jest moją pasją, dlatego angażuje się z całego serca w każdy swój projekt.

Trafiają do mnie najróżniejsze zlecenia. Począwszy od ulotek, które cieszą się największym zainteresowaniem przez cały rok. Przez katalogi i foldery reklamowe. Poprzez trochę większe już i bardziej reprezentatywne standy reklamowe. Chyba nie każdy wie, co to taki stand, aczkolwiek każdy na pewno mijał je w sklepie nie raz i nie dwa. Kto wie, może mieliście przyjemność mijać taki stand, który ja specjalnie zaprojektowałam?

Stand wykorzystywany jest w wielu sklepach, aby jeszcze lepiej móc wyeksponować dany produkt. Firmy zamawiają takie standy specjalnie na akcje promocyjne, dzięki czemu mogą liczyć na większą sprzedaż i zyski. Projektowanie takich standów to nie lada wyzwanie. Ponieważ nie jest to taka mała ulotka i trzeba pomyśleć, jak cały stand ma wyglądać, jaką ma mieć wysokość, w jakich kolorach będzie, ile półek zaplanować, aby móc odpowiednio rozmieścić towar. Nie jest to tak łatwe zlecenie, jak zaprojektowanie ulotki, ale jest to bardzo ciekawa praca, której zawsze bardzo chętnie się podejmuję. Nie boje się wyzwań i dlatego chętnie projektuję takie duże i fajne rzeczy.

Problem z reklamą w Polsce

March 23rd, 2018
Problem z reklamą w Polsce

Reklama, ta miejska, duża, usytuowana gdzieś w krajobrazie, powoli staje się w Polsce tematem kontrowersyjnym. Z pewnością doszło do pewnej przesady - niektóre miejsca są tragicznie wręcz upstrzone różnokolorowymi szyldami w stylu "grafik płakał, kiedy projektował". Dopuściliśmy do tego, że nasza przestrzeń publiczna w wielu miejscach odstrasza nie tylko potencjalnych turystów, którzy zwracają się ku bardziej zadbanym krajom, ale także samych mieszkańców, którzy mają dosyć bałaganu i braku gustu. Jak to się stało, dlaczego tak się dzieje? 

Miejski śmietnik

 

W sporze tym istnieją dwie strony - jedna, którą ja reprezentuję jako graficzka oraz druga - inwestorów, właścicieli firm, osób, które chcą, aby "moja reklama była AKURAT TĄ, którą przechodzień zauważy jako pierwszą i na którą najbardziej zwróci uwagę". Efekt jest następujący - przesadnie kolorowo (w jarmarcznym tego słowa znaczeniu), bez gustu, najtańszym kosztem. Szyldy reklamowe tego typu po części spełniają swoją funkcję - faktycznie przyciągają wzrok, niekiedy może zwrócą uwagę osób zainteresowanych daną usługą - ale coraz częściej stają się obiektem drwin i pośmiewiskiem, zestawiane w kompilacjach na humorystycznych stronach internetowych.

Całe szczęście nie wszędzie tak się dzieje i każdy z nas ma szansę temu zapobiec. Nie wybierajmy grafików, których umiejętności kończą się na obsłudze Painta, a wybór czcionek na osławionej już Comic Sans. Są osoby, które to samo zrobią znacznie lepiej w podobnej cenie, jako graficzka mogę to obiecać. Wystarczy tylko skutecznie poszukać!

Zgrabne opakowanie

March 15th, 2018

Skuteczna promocja to marzenie każdej firmy. Dać się poznać jedynie za pomocą obrazów i słów do tego stopnia, że klienci zdecydują się zaufać marce i kupić ich produkty przez Internet albo porzucają towary konkurencji, z którymi byli związani od lat. Duża w tym zasługa marketingowców, jednak niebagatelne znaczenie ma również doskonały projekt graficzny.

Jako prawdziwy pasjonat i profesjonalista, tworzę różnego rodzaju materiały dla przedsiębiorstw. Wśród nich logo, plakaty, bannery czy inne tego typu produty. Czasami jednak trafiają mi się również bardziej osobliwe zlecenia, jak cukierki z nardukiem czy pudełka reklamowe. Te drugie są ostatnio szczególnie popularne, ponieważ mają w sobie coś wyjątkowego. Stoją gdzieś na półce na wystawie sklepowej albo na stoliku i kuszą klientów. 

W tym momencie wkraczam ja, który musi sprawić, że na powierzchni takie pudełka znajdzie się coś, co przykuje uwagę obserwatorów. Tylko wtedy poświęcą oni więcej czasu na poznanie szczegółów - przeczytanie hasła albo dopytanie ekspedienta. Kluczowe są tutaj kolory oraz wielkość elementów i ich kształt. Cała kompozycja musi sie układać w spójną całość tworzącą pełen obraz o określonym przesłaniu.

Zadaniem każdego grafika jest stworzenie projektu, który przekazuje światu intencje zleceniodawcy. Jego słowa przekazane w formie szczegółowego briefu, jego koncepcja i nadzieje, otrzymują dzięki grafikowi pełniejszą formę. Właśnie dlatego, aby wykonać profesjonalny projekt, potrzwba sporefo doświadczenia i wiedzy nabywanej na drodze stałego kształcenia się i poznawania tajemnic świata.

Niewielka reklama

February 21st, 2018
Niewielka reklama

Wszyscy bardzo dobrze je znamy. Towarzyszą nam w wielu miejscach, w biurach, na ulicach, masowo wciskane w dłoń z prawej i lewej strony. Bywa, że jesteśmy nimi wręcz bombardowani i nawet jako osoba, która na co dzień zajmuje się projektowaniem takowych - czasami mam po prostu dosyć, dostaję kilka, a sekundę później wyrzucam bez sprawdzenia zawartości. 

Męczące, ale skuteczne

Mowa oczywiście o ulotkach. Fakt, bywają niekiedy męczące, jednak mimo wszystko wciąż pozostają jedną z najpopularniejszych metod reklamy oraz przekazywania informacji. Są niewielkie, nie potrzeba zbyt wiele czasu na zagłębienie się w ich treść, z łatwością schować je można do kieszeni. Te zalety wykorzystuje ogromna ilość firm i przedsiębiorców - i udaje im się w ten sposób zareklamować swoje usługi.

Matowy czy z połyskiem?

O czym powinniśmy pamiętać, jeśli chcemy zlecić komuś przygotowanie dla nas ulotki? Przede wszystkim cała grafika powinna być adekwatna do treści. Inaczej wyglądać będzie ulotka dla biura turystycznego, projektowana najczęściej w różnorodnej, wakacyjnej gamie barw, czego innego użyjemy reklamując meble na wymiar. Ważny jest również rozmiar ulotki - nie może ona być zbyt duża, ale też nie za mała - preferowanymi formatami są zwykle A5, A6 lub A7. Niemałe znaczenie ma również rodzaj papieru - ulotki najczęściej drukuje się na śliskim papierze kredowym, połyskującym bądź matowym. Gramaturę najlepiej wybierać między 100 a 170 gram.

I pamiętajmy, że ciekawie zaprojektowana ulotka z dobrze dobranymi parametrami technicznymi może przyciągnąć uwagę lepiej niż niejeden wielki billboard!

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki fryzjerskiej?

February 9th, 2018
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki fryzjerskiej?

Wizytówka fryzjerska to bardzo ważna rzecz w zawodzie osoby, która zajmuje się stylizacją włosów. Zauważyłam, że profesja ta cechuje się olbrzymią kreatywnością i indywidualnością.

Wizerunek jest tu niezwykle istotną kwestią. Wygląd wiele mówi o cechach osobowościowych danej osoby. Z tego powodu właśnie, jeszcze przed rozpoczęciem prac nad wizytówką staram się poznać styl fryzjera, który prosi mnie o pomoc. 

To bardzo ważne, aby osoba wykonująca konkretny zawód była autentyczna i konsekwentna w kształtowaniu swojej tożsamości wizerunkowej. 

Jakie cechy powinna posiadać dobra wizytówka?

Klienci we współczesnym świecie żyją dość szybko. Ważne jest zatem to, by fryzjer, z którego usług korzystają, kojarzył im się jak najlepiej. Z tego właśnie powodu warto zadbać o efektowną wizytówkę. 

Najważniejsze jest to, by wizytówka już na pierwszy rzut oka kojarzyła się z fachem fryzjerskim. Warto przy tym podkreślić logo. Istotną kwestią będzie także umieszczenie danych. To: numer telefonu, czy też adres mailowy. W dobie współczesnych czasów ważna jest również strona internetowa.

Niektóre wizytówki są proste i nowoczesne. Inne z kolei oryginalne i już na pierwszy rzut oka wyróżniające się pośród innych. Zauważyłam jednak, że nie zawsze indywidualizm jest dobrym pomysłem. Czasem – w przypadku nowoczesnych, dużych salonów sieciowych może on wyglądać sztucznie. Tu lepiej postawić na nowoczesne rozwiązania. 

Na czy polega współpraca z klientem?

Podczas realizacji projektu uważnie słucham Klienta i przedstawiam swoją propozycję. 

Uważam, że sukces można osiągnąć tylko wtedy, kiedy połączy się ze sobą najważniejsze cechy. Mam tu na myśli efekty wizualne połączone z czymś, co wyróżnia moich Klientów.

Zawsze, kiedy projektuję wizytówkę fryzjerską, czuję dreszcze emocji. Każdy projekt jest dla mnie podróżą w głąb czyjegoś życia.