Category: "Uncategorized"

Niewielka reklama

February 21st, 2018
Niewielka reklama

Wszyscy bardzo dobrze je znamy. Towarzyszą nam w wielu miejscach, w biurach, na ulicach, masowo wciskane w dłoń z prawej i lewej strony. Bywa, że jesteśmy nimi wręcz bombardowani i nawet jako osoba, która na co dzień zajmuje się projektowaniem takowych - czasami mam po prostu dosyć, dostaję kilka, a sekundę później wyrzucam bez sprawdzenia zawartości. 

Męczące, ale skuteczne

Mowa oczywiście o ulotkach. Fakt, bywają niekiedy męczące, jednak mimo wszystko wciąż pozostają jedną z najpopularniejszych metod reklamy oraz przekazywania informacji. Są niewielkie, nie potrzeba zbyt wiele czasu na zagłębienie się w ich treść, z łatwością schować je można do kieszeni. Te zalety wykorzystuje ogromna ilość firm i przedsiębiorców - i udaje im się w ten sposób zareklamować swoje usługi.

Matowy czy z połyskiem?

O czym powinniśmy pamiętać, jeśli chcemy zlecić komuś przygotowanie dla nas ulotki? Przede wszystkim cała grafika powinna być adekwatna do treści. Inaczej wyglądać będzie ulotka dla biura turystycznego, projektowana najczęściej w różnorodnej, wakacyjnej gamie barw, czego innego użyjemy reklamując meble na wymiar. Ważny jest również rozmiar ulotki - nie może ona być zbyt duża, ale też nie za mała - preferowanymi formatami są zwykle A5, A6 lub A7. Niemałe znaczenie ma również rodzaj papieru - ulotki najczęściej drukuje się na śliskim papierze kredowym, połyskującym bądź matowym. Gramaturę najlepiej wybierać między 100 a 170 gram.

I pamiętajmy, że ciekawie zaprojektowana ulotka z dobrze dobranymi parametrami technicznymi może przyciągnąć uwagę lepiej niż niejeden wielki billboard!

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki fryzjerskiej?

February 9th, 2018
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki fryzjerskiej?

Wizytówka fryzjerska to bardzo ważna rzecz w zawodzie osoby, która zajmuje się stylizacją włosów. Zauważyłam, że profesja ta cechuje się olbrzymią kreatywnością i indywidualnością.

Wizerunek jest tu niezwykle istotną kwestią. Wygląd wiele mówi o cechach osobowościowych danej osoby. Z tego powodu właśnie, jeszcze przed rozpoczęciem prac nad wizytówką staram się poznać styl fryzjera, który prosi mnie o pomoc. 

To bardzo ważne, aby osoba wykonująca konkretny zawód była autentyczna i konsekwentna w kształtowaniu swojej tożsamości wizerunkowej. 

Jakie cechy powinna posiadać dobra wizytówka?

Klienci we współczesnym świecie żyją dość szybko. Ważne jest zatem to, by fryzjer, z którego usług korzystają, kojarzył im się jak najlepiej. Z tego właśnie powodu warto zadbać o efektowną wizytówkę. 

Najważniejsze jest to, by wizytówka już na pierwszy rzut oka kojarzyła się z fachem fryzjerskim. Warto przy tym podkreślić logo. Istotną kwestią będzie także umieszczenie danych. To: numer telefonu, czy też adres mailowy. W dobie współczesnych czasów ważna jest również strona internetowa.

Niektóre wizytówki są proste i nowoczesne. Inne z kolei oryginalne i już na pierwszy rzut oka wyróżniające się pośród innych. Zauważyłam jednak, że nie zawsze indywidualizm jest dobrym pomysłem. Czasem – w przypadku nowoczesnych, dużych salonów sieciowych może on wyglądać sztucznie. Tu lepiej postawić na nowoczesne rozwiązania. 

Na czy polega współpraca z klientem?

Podczas realizacji projektu uważnie słucham Klienta i przedstawiam swoją propozycję. 

Uważam, że sukces można osiągnąć tylko wtedy, kiedy połączy się ze sobą najważniejsze cechy. Mam tu na myśli efekty wizualne połączone z czymś, co wyróżnia moich Klientów.

Zawsze, kiedy projektuję wizytówkę fryzjerską, czuję dreszcze emocji. Każdy projekt jest dla mnie podróżą w głąb czyjegoś życia.

Naklejki z folii wylewanej - to, co kocham

January 17th, 2018
Naklejki z folii wylewanej - to, co kocham

"Jeśli Twoja praca jest także Twoją pasją - nie czujesz, że to jest praca" - mawia wielu z nas i przyznam, że mogę podpisać się pod tym zdaniem obiema rękami. Moją pasją jest grafika. Moją pasją i pracą. To zawód, który chciałam wykonywać niemal od zawsze i wiele zrobiłam, by go zdobyć. Inwestowałam w siebie, uczyłam się. I nadal się uczę, nawet teraz, gdy mam już na rynku ugruntowaną pozycję grafika. Reklama to bowiem branża, która wciąż się rozwija, wciąż pojawiają się nowe estetyki, technologie. Trzeba je znać, jeśli chce się być naprawdę dobrym grafikiem. Ja chcę. I jestem nim. Dobrze wiem co w "reklamowej trawie" piszczy i sama też, w pewnym stopniu, próbuję nadawać swój ton - pokazywać swój styl. 

Mój styl widoczny jest między innymi w takich moich projektach, jak naklejki z folii wylewanej. Lubię ten materiał, daje mi on wiele twórczych możliwości, a zarazem stanowi ogromne wyzwanie - gdyż nie jest materiałem łatwym. Jest też i inny aspekty tej pracy. Taki, że moje projekty na tego rodzaju folii zazwyczaj funkcjonują w przestrzeni publicznej, na przykład na samochodach - więc cieszą wiele oczu, i do wielu oczu docierają. Stanowią więc dla mnie swoiste, dodatkowe, mobilne portfolio.

Współczesne folie wylewane pozwalają na stworzenie naklejek we wszelkich, nawet bardzo wyrafinowanych kolorach i wzorach. W dodatku takich, które mogą przetrwać nawet lata. To kolejny bonus tej pracy. I kolejne wyzwanie - gdy myślę o tym, że być może moje projekty będą oglądać także kolejne pokolenia.

Moje ulubione materiały reklamowe - notesy!

January 2nd, 2018
Moje ulubione materiały reklamowe - notesy!

Każdy grafik komputerowy ma swoje ulubione materiały, które najbardziej lubi projektować. Ja także mam swoją ulubioną dziedzinę. Możecie się zdziwić, ale uwielbiam projektować takie materiały reklamowe jak notatnik z logo firmy. Ten bardzo niepozorny przedmiot ma naprawdę mocny potencjał reklamowy. Do tego wykonanie projektu zajmuje chwilę - najważniejszy jest sam pomysł. Wbrew pozorom, notatniki mogą być naprawdę ciekawe i kreatywne. Do tego są tanie w produkcji. 

Jak wygląda projektowanie grafiki na notes? 

Swoją pracę zaczynam od wybrania stosownego formatu. Osobiście uważam, że najlepiej sprawdzają się notesy w formacie A5 lub mniejszym. Łatwo mieszczą się w torebce czy kieszeni, przez co są niezłym nośnikiem reklamy - klienci chętnie je ze sobą zabierają i mogą korzystać z nich na co dzień. W ten sposób mają stały kontakt z logo danej marki, utrwalając sobie w głowie jej pozytywny wizerunek. Jak widać, ważne jest więc zamieszczenie logotypu we właściwym miejscu. Nie zapominajmy jednak, że notes ma przyciągać wzrok. W tym celu stosuję pewien zabieg... 

Koniec z nudną kratką 

Kratka w notesie jest praktyczna, bo ułatwia pisanie w jednej linii. Ja osobiście uważam, że w małych notesach nie jest ona konieczna. Zamiast niej wolę umieścić jakiś atrakcyjny obrazek, który będzie wyglądał niczym znak wody. Czyni to notes bardziej przyjaznym dla oka. W dole notesu warto umieścić chwytliwe hasło reklamowe, które będzie nawiązywało do ogólnego przekazu marketingowego danej marki. Polecam klientom drukowanie notesów, ponieważ jest to tani i efektywny środek reklamowy.

Plakaty reklamowe w biurze

December 16th, 2017
Plakaty reklamowe w biurze

Ostatnio miałam okazję odwiedzić kilka biur i urzędów, w których z konieczności, musiałam przebywać po kilka godzin, niewiele robiąc. Miałam, dzięki temu czas na pooglądanie wystroju pokoi i biurek. Jako grafik reklamowy, mam takie skrzywienie, że wyczulona jestem na pracę innych grafików reklamowych, a szczególnie jej efekt i przekaz, jaki za tym idzie.

Podglądając różne rozwiązania również szlifuję swój warsztat.

Moją uwagę zwróciły ściany, a dokładniej kalendarze, jakie na nich wisiały. Tworząc kalendarz do firmy, przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę, jaką on ma moc przekazu, a szczególnie w miejscach, w których przychodzą klienci. Kalendarz do firmy, jest swoistym plakatem, ogłoszeniem, na którym możemy przedstawić zarówno swoją firmę, ale często firmę współpracującą, która z sympatii i na dowód dobrej współpracy ofiarowała taki kalendarz. Pracownicy danego biura, często nieświadomie, kierując się tylko atrakcyjnością danego kalendarza, wywieszają w ten sposób wielkie hasło reklamujące daną firmę.

Nie bez powodu, pod koniec roku, firmy prześcigają się w wysyłce kalendarzy do współpracujących kontrahentów i swoich klientów, a graficy reklamowi, stają na głowie, żeby stworzyć kalendarz, który chętnie zostanie powieszony na jak największej ilości ścian. Warto zainwestować w dobrą reklamę, jaką jest kalendarz do firmy i starannie dopracować jego przekaz graficzny. Taki plakat będzie wisiał przez kolejny rok, dyskretnie podsuwając pod oczy logo firmy i wyraźny przekaz, poprzez odpowiednio dobrane zdjęcia, rysunki lub hasła.